גיוס ומיון עובדים

איך גיוס ומיון עובדים מתקשר למערכת גיוס

 

בכל חברה ישנם מספר תפקידים עיקריים למחלקת משאבי אנוש. הראשון הוא תכנון העובדים בחברה, השני הוא גיוס ומיון עובדים, והשלישי הוא טיפול בעובדים באופן שוטף שכולל הצבת והכשרת העובדים, וכן דאגה לרווחתם ולאיכות חייהם במקום העבודה.

אם עלינו להחליט מהו התפקיד העיקרי של מחלקה זו נגדיר כי הוא "גיוס ומיון עובדים". בכדי שנוכל להבין את מהות התפקיד נחלק אותו לשניים, חלק ראשון הוא גיוס העובדים, והשני מיון העובדים. גיוס עובדים יכול להתבצע בכמה דרכים. למשל דרך גיוס פנימי שפירושו, גיוס הנעשה בתוך החברה עצמה ע"י אדם שהמליץ על אדם המתאים מבחוץ או גיוס אחר הנעשה על ידי משרות חדשות המועמדות למכרז. דרך נוספת היא דרך גיוס חיצונית שפירושה, גיוס הנעשה באמצעות פנייה ללשכת התעסוקה, לחברות כוח אדם, דרך מודעות דרושים, חיפוש עובד רלוונטי דרך מאגר קורות חיים, ואף לעיתים באמצעות "גניבת" עובד מארגון מתחרה. לאחר גיוס העובדים אנו מגיעים לשלב השני בתפקיד "גיוס ומיון עובדים" שהוא מיונם. מיון העובדים נעשה לפי כמה פרמטרים, כמובן שחלק מהפרמטרים משתנים לפי סוג וגודל המשרה. הפרמטרים לרוב יהיו: ניסיון, המלצות, ראיון, תכונות המרואיין, מרכזי הערכה ומבחני אישיות- אשר נכללים רובם בקורות החיים.

איך גיוס ומיון עובדים מתקשר למערכת גיוס?

כל חברה זקוקה לעובדים נאמנים שיבצעו את עבודתם בכדי שהארגון יתפתח, יתקדם וישגשג. לשם כך,  על החברה להצליח למצוא את העובד המתאים ביותר והנכון למשרה הנדרשת. תהליך זה טומן המון קשיים, ובנוסף מצטברים קשיים חדשים המתבססים על דרישות העובדים, ועל דרישות המעסיקים שנגרמים גם מהמנטליות התרבותית של העולם המערבי.

בכדי להתגבר על כלל הקשיים הללו על החברה להשתמש בתהליך גיוס יעיל העונה במדויק על דרישותיהם וצרכיהם, ובכך הם יגיעו למועמדים האופטימליים. הצורה הטובה ביותר לביצוע תהליך גיוס כזה הוא על ידי מערכת גיוס. מערכת גיוס הנה מערכת ממוחשבת המדייקת ומקצרת את התהליך ובכך מקלה על הארגון. 

מערכות הגיוס של רדמץ' מותאמת ספציפית לכל לקוח. הם נעשות על ידי בדיקה ואפיון הצרכים הנכונים לארגון, וכך מייעלות ומבטיחות הצלחה. בנוסף לכך רדמץ' מספקת תמיכה וליווי אישי לאורך כל התהליך.


 

מאמרים נוספים בנושא:

גיוס ומיון עובדים, גיוס חיצוני או פנימי>>